Fitness a chudnutie

Prečo behať? Tieto dôvody vás zaručene presvedčia

behanie

Ľudia behávajú z mnohých dôvodov. Kým niektorí sa snažia schudnúť, či zlepšiť ich zdravie, iní sa pripravujú na súťaž. Dôvody sú rôzne avšak pozitívne účinky na fyzickú aj psychickú stránku pociťuje každý, bez ohľadu na to, prečo behajú.

Nižšie nájdete 5 dôvodov, prečo by ste aj vy mali začať behať.

Zlepšíte váš zdravotný stav

Jednou z najdôležitejších výhod behania je zlepšenie vášho zdravotného stavu. Behaním posilňujete svoj imunitný systém a zlepšuje sa vám spánok.

Beh navyše zlepšuje zdravie srdca, prúdenie krvi v tele, znižuje krvný tlak, hladinu cholesterolu a tým pádom sa znižuje riziko vzniku infarktu a iných srdcovo-cievnych ochorení. Okrem toho fyzická aktivita napomáha spomaľovať následky starnutia.

Schudnete

Behaním spaľujete veľké množstvo kalórií. Ak držíte diétu a chcete schudnúť, behanie vám pomôže stratiť prebytočné kilogramy. Dokonca si spevníte kosti a vyformujete postavu. Majte však na pamäti, že ak chcete schudnúť, musíte za deň viac kalórii spáliť, ako prijať.

Behanie je zadarmo

Na behanie nepotrebujete žiadnu špeciálnu výbavu či prenájom priestorov. Stačí vám iba dobrá bežecká obuv a môžete ísť behať. Ak veľa cestujete, nie je problém si ju pribaliť so sebou a behať na mieste, kam sa momentálne chystáte.

Beh vám dodá energiu

Keď sa cítite unavený, beh je paradoxne skvelý spôsob, ako získať energiu. Ľudia, ktorí behávajú ráno sa cítia cez deň sviežejší a plnší energie. Môžu za to endorfíny, ktoré sú zodpovedné aj za zlepšenie nálady a taktiež bojujú so stresom.

Spoznáte nových ľudí

Niektorí majú radi pri behaní samotu, kým iní si vychutnávajú spoločnosť ľudí. Počas behu môžete získať nových kamarátov a budujete si tak okruh známych s rovnakými záujmami. Môžete si spoločne stanoviť ciele, pracovať na nich a vzájomne sa motivovať.

Ako si vytvoriť návyk na behanie?

  • Kúpte si kvalitné bežecké topánky.
  • Stiahnite si aplikáciu na mobil, ktorá vám bude počítať zabehnutú vzdialenosť a spálené kalórie.
  • Urobte si tréningový plán a nájdite si parťáka, s ktorým ho budete dodržiavať.
  • Prvý týždeň môže byť náročný. Treba si zvoliť pomalšie tempo, stačí 15 minút aspoň 3 dni do týždňa. Postupne si človek vybuduje návyky len treba vytrvať.

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

O autorovi

Michal

Michal

Počas štúdia na technickej vysokej škole ho začal lákať smer osobného rozvoja. Pravidelne sa vzdeláva, číta knihy, má za sebou viaceré kurzy. Nabral mnoho skúsenosti pri podnikaní. Prešiel si veľkými životnými zmenami od rapídneho chudnutia cez zmenu myslenia až k zmene životného postoja.