Zdravie

5 liečivých korenín, ktoré nesmú chýbať vo vašej kuchyni

koreniny

Koreniny boli v minulosti veľmi vzácny tovar. Dnes ich používame hlavne pre zlepšenie chuti jedál, no zabúdame na ich ďalšie výhody. Mnohé z nich sú veľmi prospešné pre zdravie. V čínskej a indickej medicíne sa použivajú pri liečení už stáročia.

Objavte ich liečivé účinky a zaraďte do varenia čím najskôr.

1. Zázvor

Táto aromatická korenina môže byť použitá čerstvá alebo sušená. Zázvor je účinný pri nadúvaní aj pri iných problémoch s trávením. Pomáha zbaviť sa hlienov a upokojuje dýchací systém pri prechladnutí, kašli či bolesti hrdla.

Je skvelou pomocou pri nevoľnosti a vo forme pasty upokojuje bolesť svalov.

Spôsoby použitia:

Čaj: zalejte nastrúhaný koreň zázvoru, oslaďte medom, poprípade dochuťte citrónom.

Pasta: zmiešajte usušený práškovaný zázvor s vodou do získania vhodnej konzistencie, v prípade bolesti svalov naneste tenkú vrstvu a nechajte 10 minút pôsobiť.

2. Škorica

škorica

Táto sladká kôra je obľúbenou súčasťou dezertov. Jej priaznivé účinky na zdravie sú široké. Pomáha pri plynatosti a problémoch s trávením, pri udržiavaní normálnych hladín krvného tlaku, cukru a cholesterolu. Je účinným pomocníkom pri chudnutí, posilňuje imunitný systém a zmierňuje kŕče pri menštruácii.

Spôsoby použitia:

Čaj: 1 lyžičku práškovej škorice zalejte horúcou vodou a dochuťte medom.

Môžete si ňou posypať dezerty, kaše či použiť ju do prípravy smoothie.

3. Kurkuma

Zoznam benefitov tejto koreniny používanej v kari je nekonečný: podporuje imunitný systém, tráviaci systém a pečeň, srdce a krvný obeh, kĺby a nervový systém. Výskumy ukazujú že môže byť užitočná pri mnohých chorobách od Alzheimerovej, rakoviny, ostreoartrózy a srdcových chôrob.

Spôsoby použitia:

Použite kurkumu pri varení zeleniny, ryže, mäsa.

Mlieko: na bolesť hrdla vypite teplé mlieko s polovicou lyžičky kurkumy, dochutené medom.

Pasta: rovnaký postup ako pri zázvorovej, dokonca ich môžete zmiešať a použiť na bolesť kĺbov a svalov.

4. Fenikel

Táto sladká a aromatická korenina je nabitá antioxidantmi a má protizápalové účinky. Semená feniklu podporujú zdravé trávenie, znižujú plynatosť a udržiavajú zdravé močové cesty. Štúdie ukazujú na potencionálne protirakovinové vlastnosti.

Spôsoby použitia:

Čerstvý fenikel (cibuľa, stonka, list) opečte a pridajte k jedlu.

Na dobré trávenie zjedzte hrsť opečených semien feniklu po každom jedle.

5. Cesnak

cesnak

Táto aromatická korenina má nespočetné množstvo výhod pre vaše zdravie. Od zníženia krvného tlaku, cez posilnenie imunity, boj proti baktériam, kvasinkám až po prevenciu infarktu a ďalších srdcovo-cievnych chorôb. Prečítajte si viac o výhodách cesnaku.

Spôsoby použitia:

Rozdrtený cesnak je vhodný na potieranie pri liečbe bradavíc, bolesti zubov, poštípani. V kombinácii s medom na konzumáciu pri liečbe kašľa, astmy a tráviacich tažkostí.

 

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: mindbodygreen.com (Preklad s povolením autora)