Zdravie

4 dokázané výhody jablčného octu pre zdravie

jablcny ocot

Jablčný ocot používal už otec súčasnej modernej medicíny- Hippokrates pri liečení rán. Je výborný liek na mnohé ochorenia. Prečítajte si o výhodách jeho pitia a o tom, ako vám môže pomôcť.

1. Jablčný ocot obsahuje kyselinu octovú, ktorá má silné antimikróbne účinky (dokonca zabíja niektoré baktérie)

Už v minulosti bol ocot používaný na dezinfekciu, liečbu plesni pod nechtami, liečbu infekcií ucha, zahubenie vší a konzerváciu jedla. Hlavnou účinnou zložkou octu je kyselina octová, ktorá je zodpovedná za zabíjanie baktérii a iných mikroorganizmov.

2. Jablčný ocot znižuje hladinu cukru v krvi

Jablčný ocot znižuje hladinu cukru v krvi prostredníctvom jeho vplyvu na hormón inzulín. Zníženie hladiny cukru v krvi je prospešné nielen u ľudí trpiacich cukrovkou, ale aj u tých, ktorí ešte nemajú cukrovku, no sú v ohrození kvôli zvýšenej hladine cukru v krvi. Odporúčame vám tento jablčný ocot.

3. Jablčný ocot pomáha pri chudnutí

Niekoľko štúdii poukazuje na fakt, že ocot zvyšuje pocit sýtosti, následkom čoho príjmete menej kalórií a schudnete. Odporúčané sú 2 polievkové lyžice denne. Samozrejme len pridaním octu do jedálnička vysnívanú váhu nedosiahnete, dôležitá je zdravá, vyvážená strava a pohyb.

4. Jablčný ocot pomáha udržiavať zdravé srdce

Najčastejšou príčinou úmrtí sú srdcovo-cievne ochorenia. Štúdie na potkanoch dokázali, že jablčný ocot znižuje krvný tlak a hladinu cholesterolu v krvi– dva závažné rizikové faktory, ktoré sú zodpovedné za vznik srdcovo-cievnych chorôb. Tieto výsledky sa overujú aj v štúdiach na ľuďoch.

Najjednoduchšie, ako môžete jablčný ocot zaradiť do jedálnička je tak, že ho použijete ako dressing v šalátoch. Ak vám vadí jeho chuť môžete si ho kúpiť vo forme tabliet. Okrem zdravotných benefitov môžete jablčný ocot využiť aj ako kondicionér na vlasy, pri starostlivosti o pleť a aj pri čistení v domácnosti. Nie je to liek na všetky problémy, ako sa niektorí ľudia nazdávajú, ale má mnohé výhody a to najmä pri znižovaní cukru v krvi a strate váhy.

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: authoritynutrition.com (Preklad s povolením autora)

Za fotografiu ďakujeme: Phongnguyen1410