Fitness a chudnutie Zdravie

Cviky na chrbticu – uvoľnite bolesť v krížoch za 7 minút

cviky na chrbticu

Dnešná moderná doba, plná vyspelých technológií, má za následok rozvoj lenivosti v ľudskej populácií. Väčšina z nás má sedavé zamestnanie, do ktorého sa privezie autom či iným dopravným prostriedkom. Ešte aj potraviny dokážu za nami prísť až domov. A pohybu máme stále menej a menej.

Nie je potom prekvapujúci fakt, že väčšina dospelých ľudí trpí bolesťami chrbtice. A niekedy stačí naozaj málo, aby sme to dokázali eliminovať. Každých 20 minút sa postaviť, prejsť sa, natiahnuť sa. Stačí krátka, pravidelná prestávka a hneď sa budete cítiť lepšie. Keď vás chytia bolesti, vyskúšajte tieto cviky na chrbticu. Účinne uvoľnia bolesť v krížoch a vy tak budete môcť ďalej fungovať.

1. Cvik

bolesti chrbtice

Každú nohu držte v tejto pozícií 30 sekúnd, dokopy 2 krát každú nohu.

2. Cvik

bolesti chrbtice

Zostaňte v tejto pozícií 30 sekúnd, potom nohy vymeňte a zopakujte.

3. Cvik

bolesti chrbtice

Držte nohy v tejto pozícií 30 sekúnd a potom ich vymeňte a zopakujte.

4. Cvik

bolesti chrbtice

Vydržte v tejto pozícií 30 sekúnd, potom si ľahnite na druhý bok a natiahnite druhú nohu. Zopakujte celé ešte raz.

5. Cvik

bolesti chrbtice

Držte každú nohu v tejto pozícií 2 krát po 20 sekúnd.

6. Cvik

bolesti chrbtice

V tejto pozícií zostaňte 20 sekúnd a zopakujte to isté ale na druhú stranu.

7. Cvik

bolesti chrbtice bolesti chrbtice

30 sekúnd zostaňte opretý o stoličku, potom sa natiahnite na každú stranu a vydržte v natiahnutí 10 sekúnd.

Opakujte pravidelne tieto cviky na chrbticu a uvidíte, že sa vám bolesti hneď zmiernia.

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: http://simpleorganiclife.org/7-stretches/ (Preklad s povolením autora)