Fitness a chudnutie

3 prekvapujúce, vedecky overené cesty k rýchlemu chudnutiu

chudnutie

Všetci poznáme diéty na rýchle chudnutie. Pri každej z nich ale trpíte hladom a diétu ukončíte skôr, než sa stihnete zbaviť plánovaných kilogramov.

Tento trojbodový plán vám pomôže schudnúť bez návalov hladu a dokonca zlepší činnosť vášho metabolizmu.

Krok číslo 1: Eliminujte cukor

Tento krok je najdôležitejší. Jedlá plné sacharidov stimulujú produkciu inzulínu- hlavný hormón zodpovedný za ukladanie tuku v tele. Pri znížení hladín inzulínu sa navyše telo zbavuje aj nadbytočnej vody v tele. Dôvodov, prečo vyradiť cukor z jedálnička je mnoho.

Krok číslo 2: Zaraďte do jedálnička veľa bielkovín, tukov a zeleniny

Každá porcia vášho jedla by mala obsahovať živočíšne alebo rastlinné bielkoviny, tuky aj zeleninu. Vysoko bielkovinová diéta znižuje chuť do jedla, hlad vo večerných hodinách a nasýti už po konzumácii malého množstva jedla.

Odporúčané zdroje bielkovín:

Mäso- kuracie, hovädzie, bravčové, jahňacie

Ryby- tuniak, losos

Vajíčka

Odporúčaná zelenina:

Brokolicavegetables-752153_640

Karfiol

Špenát

Kapusta

Uhorka

Zeler..

Odporúčané zdroje tukov:

Olivový olej

Kokosový olej

Maslo

Strava s nízkym obsahom cukrov a zároveň nízkym obsahom tukov je zlá kombinácia, pretože je náročné vydržať len na bielkovinovej strave.

Krok číslo 3: Posilujte 3 krát do týždňa

weights-642573_640Posilňovaním spálite kalórie no hlavne zabránite spomaleniu metabolizmu– vedľajší efekt pri chudnutí. Ak ste zásadne proti posilňovaniu, skúste začať behať alebo plávať.

Jeden deň v týždni (najlepšie v sobotu) si môžete dať pauzu s nízko-sacharidovou diétou. Nezabudnite však na zdravšie varianty –quinoa, ryža, ovocie či zemiaky.

Navyše pridávame 7 tipov, ktoré vám uľahčia chudnutie:
  • Pite veľa vody.
  • Pite kávu alebo zelený čaj.
  • Raňajky by mali obsahovať veľa bielkovín.
  • Zaraďte do jedálnička veľa vlákniny.
  • Jedzte z menších tanierov.
  • Doprajte si kvalitný spánok. Ak patríte medzi ľudí, ktorí nemôžu zaspať, prečítajte si týchto 6 tipov, ktoré vám s týmto problémom pomôžu.
  • Zaraďte do jedálnička potraviny podporujúce spaľovanie tukov.

Ak začínate s diétou, prvé kilá pôjdu dole ľahko. Avšak prvé dni sa môžete cítiť zvláštne. Doteraz vaše telo spaľovalo cukry a chvíľku potrvá, kým začne so spaľovaním tukov. Ak taká situácia nastane, skúste si dať jedlo obsahujúce sodík- napríklad vypite rozpustený bujón v horúcej vode.

Pri nízko-sacharidovej diéte môžete očakávať okrem straty tukov, skvelé správy pre vaše zdravie:
  • Hladina cukru v krvi klesne.
  • Zlý LDL cholesterol klesne.
  • Dobrý HDL cholesterol stúpne.
  • Krvný tlak sa výrazne vylepší.

Tak čo, ešte stále váhate, či sa do toho pustiť?

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: authoritynutrition.com (Preklad s povolením autora)