Zdravie

Avokádo a jeho priaznivé účinky pre zdravie

avokado zdravie

Avokádo je jemné, krémové ovocie úžasnej chuti, ktoré má množstvo benefitov pre zdravie. Je plné živín, vitamínov, vlákniny a dobrých tukov (na rozdiel od väčšiny ovocia, ktoré tvoria hlavne cukry). Avokádo by sa malo pravidelne nachádzať vo vašom jedálničku.

Nižšie nájdete dôvody prečo a ako častejšie konzumovať avokádo.

Avokádo je vhodné na chudnutie

avokadoAj keď má avokádo veľa kalórii, pomáha pri chudnutí. Je zdrojom dobrých tukov a vlákniny. Vláknina ovplyvňuje vstrebávanie, pocit sýtosti, metabolizmus, viaže na seba odpadové látky. Dobré tuky sú nevyhnutné pre vstrebávanie vitamínov A, D, E, K a pomáhajú zlepšiť zdravotný stav srdca.
Jedlo, ktoré obsahuje avokádo, zvyšuje pocit sýtosti. Skúste pridať niekoľko kúskov avokáda do vašej každodennej stravy a tak skrotiť hlad.

Avokádo je nutričná bomba, čo sa odrazí na vašom zdraví

Okrem dobrých tukov obsahuje avokádo veľké množstvo živín, ktoré pomáhajú vášmu telu. Obsahuje viac ako 14 minerálov, bielkoviny vrátane všetkých významných aminokyselín, fytosteroly, karotenoidy, flavonoidy, omega-3 mastné kyseliny, vitamíny B, C, E, a K.
Po konzumácii avokáda sa zasýtite, dodáte dostatočné množstvo živín mozgu, chránite sa pred srdcovými ochoreniami, cukrovkou, rakovinou. Avokádo má tiež priaznivé účinky pre váš zrak, znižuje cholesterol a má protizápalové účinky.

Avokádo sa skvele dopĺňa s väčšinou jedál

Jeho špecifická chuť sa výborne kombinuje s množstvom potravín. Prečítajte si niekoľko tipov ako využiť avokádo:

avokado1. Avokádo sa výborne hodí na prípravu smoothie, ktorému dodá krémovú konzistenciu. Skúste napríklad zmixovať avokádo, špenát, kiwi a zrieďte vodou.

2. Skúste avokádo používať ako prílohu, napríklad na raňajky k vajíčkam namiesto pečiva.

3. Avokádo si môžete dať aj samé ako rýchlu desiatu či olovrant.

4. Avokádo sa výborne hodí do šalátov. Pridajte polku avokáda do vášho obľúbeného šalátu.

5. Z avokáda si môžete urobiť nátierku– popučte ho, pridajte nadrobno nakrájané paradajky, citrónovú šťavu, soľ, cesnak, korenie.

6. Avokádo môžete použiť do tortily, ktorú okrem neho doplníte kuracím mäsom, strúhaným syrom a kyslou smotanou.

Užitočné tipy
  • Dozreté avokádo by malo byť pevné a trochu mäkké, po pritlačení bruškom prsta sa poddá. Ak ste si kúpili tvrdšie nechajte ho pár dni dozrieť.
  • Avokádo sa odporúča konzumovať tepelne neupravené.
  • Keď ho rozrežete, začne hnednúť- zabránite tomu ak ho pokvapkáte citrónovou šťavou.

Ak sa vám tento článok páči, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: mindbodygreen.com (Preklad s povolením autora)