Fitness a chudnutie

5 dôvodov, prečo je HIIT jeden z najlepších tréningov, aké existujú

HIIT trening

Aj napriek tomu, že už je prekonaný mýtus, že dlhé cvičenie musí priniesť lepšie výsledky ako kratší tréning, sa veľa ľudí aj naďalej trápi hodinami cvičenia a očakávané výsledky sa nedostavujú.

Tréning HIIT (vysoko intenzívny intervalový tréning) sa v poslednej dobe teší veľkej popularite a to odôvodnene. Za kratší čas než pri bežnom kardiu (aeróbne cvičenie, napríklad beh, plávanie) dostanete lepšie výsledky, spálite viac kalórii a ušetríte čas.

Aké sú hlavné výhody tréningu HIIT?

1. HIIT tréning je efektívnejší

HIIT tréning je oveľa viac efektívnejší než kardio tréning. 10-20 minút HIIT tréningu sa vyrovná 45-60 minútam bežného kardia. Počas HIIT tréningu bude vaše cvičenie zhrnuté do krátkych, ale intenzívnych intervalov.

2. Je to väčšia zábava

Koniec nudného nekonečného behania na bežiacom páse. HIIT tréning vám nedá šancu nudiť sa pri všetkých tých obmenách cvikov, ktoré môžete zapojiť.

3. Môžete trénovať kdekoľvek

Kedže vačšina HIIT tréningov je iba s vlastnou váhou, môžete cvičiť kdekoľvek, či prší alebo svieti slnko, v hotelovej izbe aj v parku. Už žiadne ďalšie výhovorky prečo necvičiť aj keď nebudete mať posilňovnu nablízku.

4. Vyformujete si lepšiu postavu za kratší čas

Pri HIIT tréningu budete tráviť nielen menej času cvičením, no uvidíte výsledky rýchlejšie ako pri kardio tréningu. Navyše spálite aj viac kalórii.

5. Spevníte a vyformujete si svaly

Kardio tréning vám síce pomôže spáliť kalórie, nárast svalov je však minimálny. HIIT tréning kombinuje všetko-skúste si dať vysoké kolená a angličáky v kombinácii s klikmi a výpadmi. Nielen že sa budete potiť a lapať po dychu, vaše svaly sa krásne vyformujú a spevnia.

Ako na HIIT tréning?

Podstatou HIIT tréningu je striedanie krátkych intervalov intenzívneho cvičenia, napríklad šprintovania, za ktorým nasleduje krátka pauza na zotavenie, napríklad chôdza.

Intervaly sa zväčša pohybujú od 15 sekúnd až po 2 minúty. Navoliť cviky si môžete podľa svojej chuti– od šprintovania, skákania na švihadle, korčuľovania, plávania až po silové cviky ako brušáky, kliky, drepy.

Najlepšia je ich kombinácia a tak za 10-20 minút precvičíte celé telo. Aj keď to možno znie jednoducho, ak budete cvičiť naplno, aj tých 15 sekúnd vám príde nekonečných.

A nezabudnite na rozcvičku.

Ak sa vám tento článok páčil, zdieľajte ho so svojimi priateľmi.

Zdroj: mindbodygreen.com (Preklad s povolením autora)